Fortepijono skyriuje dirbančių mokytojų dėka mokiniai daug koncertuoja. Jie yra ne tik nuolatiniai mokyklos, rajono, bet ir respublikinių renginių, koncertų, festivalių dalyviai.
Kiekvienais metais Kaune vyksta respublikinis jaunųjų pianistų festivalis. Šio festivalio organizatorių dėka mokyklos jaunieji pianistai yra groję pačiose gražiausiose Kauno miesto koncertinėse salėse: valstybinėje filharmonijoje, Juozo Gruodžio konservatorijoje, menininkų namuose, Mykolo Žilinsko dailės galerijoje, Juozo Naujalio meno mokykloje, Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, Povilo Stulgos tautinės muzikos instrumentų muziejuje, Vytauto Didžiojo universitete ir kt.
Fortepijono skyriaus mokytojai yra užmezgę draugiškus ryšius su Šiaulių 1-os muzikos, Raseinių, Šakių, Kazlų Rūdos meno mokyklomis. Vyksta gražūs apsikeitimai koncertais, pasidalinimas patirtimi, organizuojamos edukacinės programos.
Nuo 2011 metų skyriaus mokytojų iniciatyva Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykloje organizuojamas respublikinis jaunųjų pianistų festivalis „Pavasario mozaika“, kuriame dalyvauja moksleiviai iš įvairių respublikos meno ir muzikos mokyklų.
Patys talentingiausi jaunieji smuikininkai ir pianistai dalyvauja respublikiniuose ir tarptautiniuose konkursuose, kuriuose puikiai atstovauja mokyklai ir laimi prizines vietas.
FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO FORTEPIJONO
PRADINIO UGDYMO PROGRAMA
·Programos dalyvių atranka vykdoma atsižvelgiant į mokinių gabumus, gebėjimus, fiziologinius duomenis pagal mokyklos nustatytą tvarką.
·Programos trukmė – 4 metai.
·Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė ir mokiniai priimami į aukštesnę klasę.
·Muzikavimo fortepijonu dalyką sudaro trys veiklos sritys:
1.muzikavimo technikos įvaldymas – instrumento ir pagrindinių garso išgavimo būdų pažinimas, taisyklinga laikysena, judesių koordinavimas, ritminis tikslumas;
2.muzikos kūrinių interpretavimas – nesudėtingų muzikos kūrinių formų pagrindinių sintaksinių elementų, nuotaikos, dinaminio plano apibūdinimas ir atlikimas;
3.muzikinė atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje – kūrinių viešas atlikimas ir įsivertinimas, sceninės patirties pradmenys.
·Pirmaisiais muzikavimo dalyko mokymo metais skiriama 1 savaitinė valanda, nuo antrųjų mokymosi metų –2 savaitinės valandos.
·Fortepijono dalyko mokinių pasiekimai:
Gebėjimai
Pažinti muzikinį raštą ir galėti jį perskaityti, naudojant muzikos instrumentą.
Dalyvauti mokyklos koncertuose ir kituose kultūriniuose muzikiniuose renginiuose, festivaliuose, konkursuose.
·Kūrinių skaičius per mokymosi metus:
Muzikos instrumentas
Mokymosi metai
(klasės)
Kūrinių skaičius per mokymosi metus
Stambiosformos kūriniai
Polifoniniai kūriniai
Pjesės, dainos
Gamos
Etiudai
Fortepijonas
5-8
1–2
1–2
2–4
2-4
1–2
·Mokiniai skatinami groti ansambliuose.
·Ansamblio dalyko paskirtis – ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus ir suteikti ansamblinio muzikavimo patirtį.
·Ansamblio dalyko tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, padėti mokiniams įgyti ansamblinio muzikavimo žinių ir įgūdžių, reikalingų atsiskleisti kūrybiškumui ir artistiškumui.
·Be pagrindinio instrumento mokiniai mokosi solfedžio, chorinio dainavimo, o nuo 5 kl. muzikos istorijos. Plačiau apie tai galima sužinoti meno mokyklos ugdymo plane.
FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIOSMUIKO
PRADINIO UGDYMO PROGRAMA
·Programos dalyvių atranka vykdoma atsižvelgiant į mokinių gabumus, gebėjimus, fiziologinius duomenis pagal mokyklos nustatytą tvarką.
·Programos trukmė – 4 metai.
·Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė ir mokiniai priimami į aukštesnę klasę.
·Muzikavimo smuiku dalyką sudaro trys veiklos sritys:
1. muzikavimo technikos įvaldymas – instrumento ir pagrindinių garso išgavimo būdų pažinimas, taisyklinga laikysena, judesių koordinavimas, ritminis tikslumas;
2. muzikos kūrinių interpretavimas – nesudėtingų muzikos kūrinių formų pagrindinių sintaksinių elementų, nuotaikos, dinaminio plano apibūdinimas ir atlikimas;
3. muzikinė atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje – kūrinių viešas atlikimas ir įsivertinimas, sceninės patirties pradmenys.
·Pirmaisiais muzikavimo dalyko mokymo metais skiriama 1 savaitinė valanda, nuo antrųjų mokymosi metų –2 savaitinės valandos.
·Smuiko dalyko mokinių pasiekimai:
Susipažinti su muzikos instrumentu ir galėti jį naudoti.
Pažinti muzikinį raštą ir perskaityti jį naudojant muzikos instrumentą.
Kairės rankos pirštų rėmimas į grifą.
Kairės rankos pirštų krintančiojo tipo judesių aktyvumo valdymas.
Dešinės rankos svorio rėmimas į stryko virbą.
Atlikti nesudėtingos faktūros, skirtingo charakterio kūrinius.
Dalyvauti mokyklos koncertuose ir kituose kultūriniuose muzikiniuose renginiuose, festivaliuose, konkursuose.
·Kūrinių skaičius per mokymosi metus:
Muzikos instrumentas
Mokymosi metai
Kūrinių skaičius per mokymosi metus
Stambios formos kūriniai
Pjesės, dainos
Etiudai
Gamos
Savaitinės valandos
Smuikas
5-8
1-2
1-2
4-6
4-5
2-3
·Mokiniai skatinami groti ansambliuose.
·Ansamblio dalyko paskirtis – ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus ir suteikti ansamblinio muzikavimo patirtį.
·Ansamblio dalyko tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, padėti mokiniams įgyti ansamblinio muzikavimo žinių ir įgūdžių, reikalingų atsiskleisti kūrybiškumui ir artistiškumui.
·Be pagrindinio instrumento mokiniai mokosi solfedžio, chorinio dainavimo, o nuo 5 kl. muzikos istorijos. Plačiau apie tai galima sužinoti meno mokyklos ugdymo plane.