- Arūnas Samys – solfedžio vyr. mokytojas. Metodinės grupės pirmininkas.
- Jadvyga Žemliauskienė – solfedžio vyr. mokytoja.
- Rugilė Antanaitienė – chorinio ir solinio dainavimo mokytoja.
- Monika Buitkuvienė – chorinio dainavimo ir ankstyvojo meninio ugd. vyr. mokytoja.
- Rūta Šličkutė – solfedžio, solinio dainavimo ir muzikos istorijos mokytoja metodininkė.
- Jolita Lekavičienė – solfedžio ir muzikos istorijos mokytoja.
Meno mokyklos chorai nuolatiniai dainų švenčių dalyviai. Mokiniai dalyvauja muzikiniuose projektuose ir koncertuose.
Solfedžio mokymasis, tai tarsi mokymasis rašyti gimtąja kalba. Kalbėti dažnai smagiau, bet rašyti bei skaityti knygas būtina išsilavinusiam žmogui. Muzikinis raštas, muzikos struktūros išmanymas, kurių mokomasi solfedžio pamokose, formuoja jaunuosius menininkus ir augina juos raštingais muzikantais.
Muzikos 1-8 klasių mokiniams numatytos 2 savaitinės solfedžio pamokos. Kurios vyksta grupėms vidutiniškai po 10 mokinių.
Solfedžio dalyko uždaviniai:
1. formuoti intonavimo įgūdžius;
2. lavinti metrinės pulsacijos bei ritmikos santykio pojūtį ir suvokimą;
3. išmokti pagrindinius muzikinio rašto elementus ir gebėti juos pritaikyti, užrašant iš klausos žinomą ar savo sukurtą muzikos melodiją;
4. žadinti domėjimąsi muzika bei kitomis kultūros formomis, ugdant mokinių muzikinį skonį, skatinant mąstymą ir emocijas.
Ugdomos kompetencijos:
- dalykinės – muzikos rašto ir kultūros pažinimas, intonavimas, ritmavimas, muzikos tekstų klausymasis, atpažinimas ir užrašymas;
- bendrosios – mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, socialinė, iniciatyvumo ir
kūrybiškumo, asmeninė.
Muzikos istorijos pamokos vyksta 5-8 muzikos klasių mokiniams.
Muzikos istorijos tikslas – pažinti muzikinės kultūros ištakas ir raidą, stilistines ypatybes, žanrus, muzikos ir kitų menų sąveiką, kultūros epochas.
Muzikos istorijos uždaviniai:
1. formuoti muzikos kūrinių klausymo, apibūdinimo ir vertinimo gebėjimus;
2. supažindinti su lietuvių muzikinės kultūros ištakomis ir raida;
3. supažindinti su Vakarų Europos muzikos stilistinėmis epochomis, žymiausiais kompozitoriais ir jų kūriniais;
4. supažindinti su kitų pasaulio šalių muzikine kultūra;
5. įgytas žinias pritaikyti muzikiniuose ir kultūriniuos renginiuose, projektuose.
Muzikos istorijos veiklos sritys:
- muzikos kūrinių klausymasis ir apibūdinimas;
- muzikos kultūrinio ir meninio konteksto supratimas ir vertinimas.
Muzikos istorijos mokymas:
- mokymosi trukmė – 4 metai;
- mokomasi grupėje;
- skiriama 1 valanda per savaitę
FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO CHORINIO DAINAVIMO, CHORO PROGRAMA
Trukmė: 4 metai (1-4 klasė) pradinis ugdymas ir 4 metai (5-8 klasė) pagrindinis ugdymas.
Dalyvių amžius: 7-12 metų, vidutinis mokinių skaičius grupėje 10, chore 20 ir daugiau mokinių.
Programos tikslas – suteikti pradines chorinio (ansamblinio) dainavimo, choro dalyko srities žinias, muzikavimo gebėjimus ir įgūdžius. Bendrąsias bei dalykines muzikines kompetencijas.
Programos uždaviniai:
- Atskleisti chorinio dainavimo, choro dalyko programą ir plėtoti mokinių meninius ir kūrybinius gebėjimus.
- Formuoti chorinės, ansamblinės muzikos atlikimo įgūdžius ir gebėjimą naudotis muzikos kalbos priemonėmis.
- Tenkinti pažinimo, muzikinės raiškos poreikius, ugdyti muzikalumą.
Dalykas | 1-4 kl. Val. per sav. | 5-8 kl. Val. per sav. | |
Privalomi branduolio dalykai chorinio dainavimo mokiniams | Chorinis dainavimas | 2 | 2 |
Solfedžio | 2 | 2 | |
Choras | 2 | 2 | |
Antrasis muzikos instrumentas (fortepijonas) | 1 | 1 | |
Muzikos istorija | 1 |
FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO SOLINIO DAINAVIMO PROGRAMA
Programos dalyvių atranka vykdoma atsižvelgiant į mokinių gabumus, gebėjimus, fiziologinius duomenis pagal mokyklos nustatytą tvarką.
Programos trukmė: 8 metai (4 metai pradinis ugdymas + 4 metai pagrindinis ugdymas)
Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė ir mokiniai priimami į aukštesnę klasę.
PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI
Programos tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, suteikti pradines solinio dainavimo-vokalo (muzikavimo balsu) srities žinias bei muzikavimo gebėjimus ir įgūdžius, bendrąsias bei dalykines muzikines kompetencijas, reikalingus kūrybiškumui atsiskleisti.
Programos uždaviniai: plėtoti mokinių meninius bei kūrybinius gebėjimus; formuoti solinės muzikos atlikimo įgūdžius ir gebėjimą naudotis muzikos kalbos priemonėmis;
Solinio dainavimo dalyką sudaro trys veiklos sritys:
- solinio bei ansamblinio dainavimo įgūdžių formavimas;
- vokalinių kūrinių interpretavimas;
- atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje.
Soliniam dainavimui skiriamos 2 val. per savaitę, ansambliniam muzikavimui gali būti skiriama iki 2 val. per savaitę.