



- Audrius Daučianskas – akordeono vyr. mokytojas. Metodinės grupės pirmininkas.
- Valda Vasiliauskienė – kanklių vyr. mokytoja
- Rima Balčiūnienė – kanklių mokytoja metodininkė
- Laurynas Antanaitis – akordeono vyr. mokytojas
- Programos dalyvių atranka vykdoma atsižvelgiant į mokinių gabumus, gebėjimus, fiziologinius duomenis pagal mokyklos nustatytą tvarką.
- Programos trukmė – 4 metai.
- Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė ir mokiniai priimami į aukštesnę klasę.
- Įgyvendinant programą, mokinys nuosekliai mokosi individualiai mokomas mokytojo.
Gebėjimai |
Pažinti muzikinį raštą ir galėti jį perskaityti naudojant muzikos instrumentą. |
Taisyklingai sėdint išgauti kokybišką garsą. |
Atliekant kūrinius laikytis tempo, dinamikos, artikuliacijos nuorodų. |
Dalyvauti mokyklos koncertuose ir kituose muzikiniuose, meniniuose, kultūriniuose renginiuose. |
- Kūrinių skaičius per mokymosi metus:
Muzikos instrumentas | Mokymosi metai | Kūrinių skaičius per mokymosi metus | |||||
Stambios formos kūriniai | Polifoniniai kūriniai | Pjesės, dainos | Etiudai | Gamos | Savaitinės valandos | ||
Kanklės | 1 | – | – | 8–10 | 2 | – | 1 |
2-4 | 1-2 | 1-2 | 4-6 | 2-4 | 2–4 | 2 |
- Pasirinkti programą gali mokiniai, baigę formalųjį švietimą papildančio pradinio muzikinio ugdymo programą.
- Programos trukmė – 4 metai.
- Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė.
- Įgyvendinant programą, mokinys nuosekliai mokosi individualiai mokomas mokytojo.
- Programą įgyvendinantys mokytojai privalo turėti mokytojo kvalifikaciją.
- Muzikavimo veiklos sritys:
- muzikavimo technikos įvaldymas;
- muzikos kūrinių interpretavimas;
- muzikinė atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje.
Gebėjimai |
Atlikti sudėtingesnius muzikinius kūrinius. |
Tobulinti garso išgavimo įgūdžius. |
Dalyvauti mokyklos koncertuose ir kituose kultūriniuose muzikiniuose renginiuose, festivaliuose, konkursuose |
- Kūrinių skaičius per mokymosi metus:
Muzikos instrumentas | Mokymosi metai | Kūrinių skaičius per mokymosi metus | ||||
St. formos kūriniai | Polifoniniai kūriniai | Pjesės, dainos | Gamos | Etiudai | ||
Kanklės | 5 -8 | 1–2 | 1–2 | 2–3 | 2–4 | 2–4 |
- Mokiniai skatinami groti ansambliuose.
- Ansamblio dalyko paskirtis – ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus ir suteikti ansamblinio muzikavimo patirtį.
- Be pagrindinio instrumento mokiniai mokosi solfedžio, chorinio dainavimo, o nuo 5 kl. muzikos istorijos. Plačiau apie tai galima sužinoti meno mokyklos ugdymo plane.
- Programos dalyvių atranka vykdoma atsižvelgiant į mokinių gabumus, gebėjimus, fiziologinius duomenis pagal mokyklos nustatytą tvarką.
- Programos trukmė – 4 metai.
- Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė ir mokiniai priimami į aukštesnę klasę.
- Įgyvendinant programą, mokinys nuosekliai mokosi individualiai mokomas mokytojo.
- Muzikavimo akordeonu dalyką sudaro trys veiklos sritys:
- muzikavimo technikos įvaldymas – instrumento ir pagrindinių garso išgavimo būdų pažinimas, taisyklinga laikysena, judesių koordinavimas, ritminis tikslumas;
- muzikos kūrinių interpretavimas – nesudėtingų muzikos kūrinių formų pagrindinių sintaksinių elementų, nuotaikos, dinaminio plano apibūdinimas ir atlikimas;
- muzikinė atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje – kūrinių viešas atlikimas ir įsivertinimas, sceninės patirties pradmenys.
- pirmaisiais muzikavimo dalyko mokymo metais skiriama 1 savaitinė valanda, nuo antrųjų mokymosi metų –2 savaitinės valandos.
- Akordeono dalyko mokinių pasiekimai:
Gebėjimai |
Pažinti muzikinį raštą ir galėti jį perskaityti naudojant muzikos instrumentą. |
Taisyklingai sėdint išgauti kokybišką garsą. |
Lygiai ir ramiai valdyti dumples, išgauti dinaminius niuansus, naudoti įvairius garso išgavimo būdus. |
Dalyvauti mokyklos koncertuose ir kituose kultūriniuose muzikiniuose renginiuose, festivaliuose bei konkursuose. |
- Muzikavimo akordeonu kūrinių skaičius per mokymosi metus:
Muzikos instrumentas | Mokymosi metai | Kūrinių skaičius per mokymosi metus | ||||||
Stambios formos kūriniai | Polifoniniai kūriniai | Pjesės, dainos | Gamos | Etiudai | Savaitinės valandos | |||
Akordeonas | 1 | – | – | 8–10 | – | 1-2 | 1 | |
2-4 | 1-2 | 1-2 | 4-6 | 2-4 | 2-4 | 2 |
- Pasirinkti programą gali mokiniai, baigę formalųjį švietimą papildančio pradinio muzikinio ugdymo programą.
- Programos trukmė – 4 metai.
- Įvertinus individualią mokinio brandą, gebėjimus ir pasiekimus, gali būti koreguojama ugdymosi pagal programą trukmė.
- Įgyvendinant programą, mokinys nuosekliai mokosi individualiai mokomas mokytojo.
- Muzikavimo veiklos sritys:
- muzikavimo technikos įvaldymas;
- muzikos kūrinių interpretavimas;
- muzikinė atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje.
Muzikos instrumentas | Mokymosi metai | Kūrinių skaičius per mokymosi metus | ||||
St. formos kūriniai | Polifoniniai kūriniai | Pjesės, dainos | Gamos | Etiudai | ||
Akordeonas | 5-8 | 1–2 | 1–2 | 2–3 | 2–4 | 2–4 |
- Mokiniai skatinami groti ansambliuose.
- Ansamblio dalyko paskirtis – ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus ir suteikti ansamblinio muzikavimo patirtį.
- Ansamblio dalyko tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, padėti mokiniams įgyti ansamblinio muzikavimo žinių ir įgūdžių, reikalingų atsiskleisti kūrybiškumui ir artistiškumui.
- Be pagrindinio instrumento mokiniai mokosi solfedžio, chorinio dainavimo, o nuo 5 kl. muzikos istorijos. Plačiau apie tai galima sužinoti meno mokyklos ugdymo plane.